Nya sånger

april 4, 2008

Jag tänker på vilka av mina sånger som ska spelas in härnäst. Med bara dagar kvar för Skivan som projekt så gäller det att välja rätt. Jag har en ganska komisk låt om att Snosa. Den får nog bli vald. Sen har jag en sång som vill bota, eller i alla fall lindra blygsel – Kom och sätt dig hos mig. Den vill jag också ha med. Ligga sked är en bra idé som inte riktigt mognat och vuxit till sig. Den steker jag så länge. Sen har jag Låten med stort L som är mig väldigt kär, kanske så kär att jag inte vågar släppa ut den till er. Men jag vill det innerst inne så kanske i alla fall. Vissa låtar måste bli bra när de framförs annars känns det som att man går sönder… det är en sådan sång. Kanske måste jag få gå sönder, eller ta risken att eventuellt gå sönder? Jag måste nog omfamna min rädsla för att inte räcka till. Min nära anhörig på intensiven lever från stund till stund nu. Jag vaknar på morgonen och längtar efter att hålla hennes hand. Vi har ett projekt tillsammans och ingen vet om det ska lyckas eller ej. Men vi väljer att tro att det ska lyckas. Kram http://www.myspace.com/granfrdin 

Lämna en kommentar